Köpte tårta och bryggde kaffe

Tåget var tio minuter sent så jag kom tio minuter sent. Träffade Katja på spårvagnen. Hon hade blivit biten av en Anaconda på Universeum igår. Hon arbetar på universieum men har ormskräck så hon fick leka med en Anaconda igår..

På jobbet var det fullt upp. Jag hade gamla b-huset. Jag fick hämta en bok borta i kulverten i det mörka dystra rummet Hum.fack. Jag börjar acceptera Hum.fack långt borta i kulverten. Okat ligger längre bort. Det är ganska spännande bland alla latinska, grekiska och japanska böcker.
Skriet
Två gånger till Hum.Fack. Skriet av Edvard Munch

Inne i kulverten doftade det sement och plast. Låste upp dörren till det mörka rummet som kallas Hum.fack. Nu råkade jag veta var den här japanska serien stod, så jag var ganska lugn. Det var en bok ur en bokserie på japanska. Sedan plockade jag fram några på Ac, biblioteksväsen, det var en om gallring.
  När jag trodde allt var klart kom en beställning till till Hum.fack borta i en mörk cementluktande korridor. Det var en Litt Lat bok, det vill säga en gammal bok på latin. Det gick ganska fort för det fanns inte så många av Paulinus på latin.
   Strax efter elva gick jag till Burgårdens gymnasium och köpte tårta eftersom det var min tur att bjuda på fredagsfika. När jag kom tillbaka slevade jag snabbt i mig en Dafgård färdigmat, hjärpar tror jag. Sedan ålkete jag upp till plan nio och hämtade lite böcker. När jag gjort det hämtade jag några böcker i 5b som jag inte hunnit på förmiddagen.  En serie med någon som hette Lundberg och en Kommunikation om Nora järnvägsstation. Tog hissen upp till 7a och hämtade en vagn med böcker att ställa upp i 6 och 7 a. för att hinna ställa upp några böcker innan fikat jag skulle bjuda på.



   gata i Jaipur
Rondell i centrala Jaipur i Indien 1999.

jaipur
En dromedar på promenad i centrala Jaipur

 

Bibliotek | |
Upp