Stulen cykellampa

Det var mörkt, isigt och snöigt när jag cyklade till stationen.

Jag är nog ganska tråkig egentligen? Det var hyggligt av nn. och fråga om jag skulle på julmiddagen? Han bekräftade mig. Sedan bekräftade jag honom genom att tilltala honom och säga att jag varit på tre julmiddagar och det får räcka med tre när jag bor en bit bort.

Idag hade jag rörpostutskick och disk i diskmaskinen för 80 personer på förmiddagen. På eftermiddagen hämtade jag beställningar i våningarna ett till sex. Jag fick emellertid hjälp av Trotjänaren (1), det vill säga Thomas som ställde upp böcker på våningarna ett till fem.

självporträtt
Katt på Skopelos 2009

När jag skulle cykla hem hade någon eller några spolingar hade brutit av baklyktan på cykeln igen. Det var ett tag sedan sist, men förr eller senare sabbar någon spoling. Jag som trodde jag hade skruvat fast den bra. Det var halt och kallt att cykla. Cyklade till Ica och handlade för helgen.

 

Bibliotek | |
Upp