Om min kära syster

Ser att Gösta har skrivit om sin bror. Det var ju trevligt. Eftersom jag suttit och scannat bilder halva dagen kan jag ju berätta lite om min storasyster. Först att jag är fantastiskt glad att jag har min storasyster.

50 år
foto: Klas Petersson
Min syster sitter och pratar med min kamrat Ingemar på mitt 50-åtskalas. Mitt emot Gunilla sitter Kristina. Gunilla fixade och ordnade så mycket på mitt kalas. En fantastisk storasyster.

Min syster i Göteborg
foto: Lars Petersson
Min syster (till vänster) läste en massa och fick tidigt jobb på Genetiska institutionen i Göteborg. Mannen som röker cigarr är min farfar.

Gunilla i Falköping
foto: Lars Petersson
När jag gick i skolan var det bra att ha Gunilla som storasyster. Det var en trygghet att veta att jag hade en storasyster som var nästan vuxen.

badar i Göteborg
foto: Lars Petersson
Året är nog 1960 i på Erik Dahlbergsgatan i Göteborg. Min stora syster hjälper till att tvätta mitt hår.



Minnen | |
#1 - - Anonym:

Vad söt din syster är när hom sitter bredvid din farfar. Det verkar som om hon lyssnar på något som han berättar.

Upp