Stölder på gymmet

Hämtade böcker på våningarna sex till nio. På eftermiddagen var jag insättare i öppet magasin.Jag tog faktiskt ett två extravarv. Var inne och tittade lite på min kommande arbetsplats på periodika. 

   Tog friskvårdshalvtimme. Det var fullt med folk på gymmet. I en gång där de jag kallar Piff & Puff brukar hänga sina kläder var det fullt med killar i 16-17 årsåldern. Någon sekund fick jag ögonkontakt med en av dem. Jag hann se att hans ögon var oroliga innan han tittade bort. Intuitivt kände jag att den korridoren var otrevlig. Så jag gick lite längre bort.
   Jag gick in på gymmet och gjorde mina axel och ryggövningar. Jälsade på en del som alltid är där och tränar. När jag kom tillbaka till omklädningsrummet var det ståhej. Två skåp i den korridoren hade blivit uppbrutna i samma korridor där det varit stimmigt. Han jag kallar Puff hade fått sitt skåp uppbrutet och han hade fått nycklarna hem och ett par jeans stulna. Stackars Puff som är så hygglig. Han fick cykla hem i långkalsonger. Jag skrattade tyvärr till när han kom i täckjacka och långkalsonger.
   Jag sa till honom att han måste polisanmäla händelsen. Det är så fräckt och avsaknad av empati.
    Några sådana fräcka stölder har jag aldrig varit med om under alla år jag tränat.

Gymmet | |
Upp