Bilder från Li River

Kristina blev lite förskräckt när vi sov ända till kvart i i åtta. Då var det bara att snabbt sätta igång med frukosten. Koka ägg, ta fram yoghurt och korv, koka kaffe, ta fram grapefrukt, breda marmeladmackor och korvsmörgåsar.  Sedan kollade jag min e-mail. Gösta hade skrivit och berättat att lördagskvällen på Whoopsi Daisy var lyckad. Kristina och jag såg på Kommisarie Frost.

   När jag fotograferade diabilderna från Jorden Runtresan kunde jag aldrig föreställa mig att jag skulle kunna någon gång få föra över dem till en dator och placera i en folder och även placera dem i en digital fotobok. Och några i en Blogg. 

Li River
På floden Li River på väg från Guilin till Yangsahou i södra Kina. Jag minns
att jag fick åka med en skakig buss till en kaj från vilken den här båten gick.
Det var ju en fantastisk upplevelse den här turen och till slut komma fram till den
lilla staden Yangshou som låg inbäddad mellan de toppiga bergen.
Joseph Hayden - violinkonsert
Utikt över sockertoppsbergen mellan Guilin och Yangshou.
Jorden runt | |
Upp