Besöket på Crocodylus Village

Fortsätter att visa minnen från min resa till Australien 1989. Från Harvey Bay och Frazer Island fortsatte jag min bussresa till Cairns i norra Queensland Australien. Från Cairns tog jag Jeep till Crocodylus Village. Jag minns att jag fick vänta i Cairns för det regnade och vägarna var dåliga på väg till Crocodylus Village.
crocodylus village
Tog en färja en bit till Crocodylus Village

crocodylus village 2
På nätterna sov jag i sådana här tält. Första natten lade jag lite bröd under huvudkudden och
på morgonen var brödet borta. Det hade nog varit någon råtta eller possum ringtailbjörn som
syntes då och då i regnskogen.
djungle lodge
Tidigt en morgon gick jag ut själv för att se mig omkring. Det var så mycket fågelljud från träden.
Vid ett tillfälle var jag nära att gå på ett vildsvin, jag sprang åt ett håll och vildsvinget åt andra hållet.

possum ringtail bear
Brödtjuven? är det en råtta eller en Possum ringtail? Jag lade en brödlimpa under kudden en natt och på morgonen var den borta?
Jorden runt | |
Upp