Boken i huvudet

Tio minus idag igen när jag cyklade till stationen klockan halv sju på morgonen. Hade sällskap med en granne på tåget. Han ville ha hjälp att installera en fotoskanner. Jag som bara kämpat mig till genom "trial and error".
 
   Stämplade in några minuter sent. Började genast hämta beställningar från de öppna samlingarna på 6b. Det var filosofi, psykologi och litteraturvetenskap som folk beställt till institutionerna. När det var klart gick jag ned till magasinet 5b. Då blev jag ledsagad av duktige R. De här samlingarna är lite knepigare för det är ofta gamla beställningar från en fotograferad katalog. Det är stora salar med gamla böcker i juridik, statistik, ofta är böckerna uppställda på ort. Det finns också många publikationer från olika sällskap från olika orter. Sist plockade vi fram 40 skivor med klassisk musik som en forskare ville lyssna på, det var John Cage och Karl Heinz Stockhausen.
   När jag skulle gå och äta lunch träffade jag en gammal chef. Gunilla T. Anställde mig på ett vikariat på Högskolan i Gävle där jag för övrigt träffade Kristina, kvinnan i mitt liv.

  På eftermiddagen var jag i gamla byggnaden. Jag hämtade beställningar och ställde upp historiska böcker på plan två. Där finns bara höga folianter och broschyrer. Jag klättrede på stegar och kröp på golvet för att hitta rätt plats att ställa upp publikationerna. På stegarna var jag rädd att få en kapsel i ansiktet igen så glasögonen skulle gå sönder en gång till.

   Gick på gymmet efter jobbet. Det var fullt med folk men det gick bra för jag planerade innan vilka maskiner jag skulle gå till. Gym är en rolig hobby som jag kan rekommendera.
Arbete | |
Upp