Kejsarens grav

Jag har kommit till ett diabildsmagasin med bilder från Xi'an i Kina 1989. Xi'an är en gammal huvudstad i Kina och utanför Xi'an ligger den berömda Terracottaarmén. Jag har några favoritbilder från besöket till Kejsarens grav utanför 
Xi'an 1989.

Kejsarens grav
Här har jag gått och gått ända upp till toppen på graven.

Vänskap
På vägen upp till toppen frågade en äldre man om han inte kunde få bli fotograferad med mig.
Efteråt frågade jag om inte jag kunde få bli fotograferad med honom. Nu, så här tjugo
år senare tycker jag om bilden. Den visar på vänskap mellan folk.


Affärskvinna
En liten affärsflicka. På vägen upp till Kejsarens grav var det fullt med små
söta flickor som sålde dockor. Den som inte köpte dockor måste ha ett hjärta
av sten.

Terracottaarmén

Till slut kom jag vi fram till Terracottaarmén. Kejsarens armé, hela armén begravd med honom.

Alla soldater är unikt gjorda och har sin egen personlighet. Det här var 1989 och

jag undrar hur långt de kommit med utgrävningarna nu. Den här bilden har inte jag

tagit utan jag köpte den på plats. Idag kom jag så här långt med skannandet innan datorn

sade ifrån med Runtime error.

Jorden runt | |
Upp