"Obehöriga äga ej tillträde"

Drömde på morgonen att jag bevittnade en konsert med Led Zeppelin Jimmy Page spelade på en dubbelhalsad gitarr.

-Här är en bok från Okat. Programmet för Aniara på Göteborgsoperan 1994. Det är bråttom att hämta den, sa n.n..
Okat (dvs okatalogiserat material) är ett dystert och ödsligt rum med vita cementväggar långt in i en kulvert. På dörrarna längs kulverten står det hotfullt "Obehöriga äga ej tillträde": Några dörrar leder in till andra bokmagasin och andra leder till matsalen.

Eftermiddagen var seg. Satt bara och räknade bokkort för samlingen innan 58.
Hör när några äldre bibliotekarier diskuterar funktionshinder.
-Det heter inte funktionshinder utan funktionsnedsättning... Numer  är det inget hinder utan snarare en merit att ha ett funktionshinder.

När jag kom hem hade Kristina möte. Jag cyklade iväg till en Pizzeria som ligger nära. Ville inte störa. Jag gillar den här avsides belägna pizzerian. Som vanligt var jag ensam där, och det tycker jag är trevligt.
-Vill du att jag skär upp pizzan i klyftor åt dig?
-... Ja.
-Kan jag få ett glas till coca colan också?
-Det är klart min vän.
Tror de är greker som har pizzerian. De är väldigt trevliga.

Nu ska jag skanna lite och lyssna på Claude Debussys vackra"Prelude à l'après-midi d'un faune nocturnes "
  
Bibliotek | |
Upp