Vinterhögtryck

Problem med att hälsa på folk som går förbi platsen där jag sitter på jobbet. Hör någon som säger hej och då säger jag hej. Men det visar sig att personen hälsat på någon helt annan. Men jag är ju för sjutton i mitten av livet och borde inte bekymra mig om sådant!

  Vid fikat pratade vi om guldklocka. Det var flera igår som passerat sen magiska gränsen på 30 år för att ha arbetat för nit och redlighet. Turbo Reine visade med gester och miner hur det gick till för ett par år sedan då han fick guldklocka. När han fick guldklocka fick han inte det armbandet han ville ha så han använder inte klockan.

  En tjej jagar E.H. för en ljudbok ska vara katalogiserad.
-Har du ljudboken Alice i underlandet?" frågade L.I. över ett staket.
-Så går det när man lovar något på heder och samvete, sa jag.
-Jag har inte lovat något på Heder och samvete, sa E.H.
   Ibland säger jag saker jag ångrar, men så länge jag inte gjort någon något illa eller gjort något brottsligt är det väl inte så farligt. Vad sjutton sa jag så för? Får väl skylla på att jag är mosig i huvudet så här på fredagseftermiddagen.
-Har du postitlappar? frågar E.H. rätt vad det är.
Skönt han verkar inte arg. Vi går omkring och letar efter postitlappar. E.H. försvinner ner till vaktmästeriet för att fråga efter postitlappar.
-Vet du var E.H. är? frågar I. A-Z, jag är i lån och en låntagare frågar efter en ljudbok som han skulle ha?

Det var i alla fall fredagsfika. H. bjöd på semlor, det är alltid lika trevligt med fredagsfikat.

På tåget hem var det proppfullt. Folk stod i gångarna. Tack och lov kom jag ganska tisdigt så jag kunde slinka in på en plats. Lyssnade lite på folk som talade i mobiltelefon. En ung man pratade om en budget som var fel. Flickan framför pratade med sin kille i telefon.
-Och så super du inte... och så pratar du inte så mycket med arbetskamraterna... men då var det ju med vänner...
Johnny Cash - Hurt
Farfar och jag
Arbete | |
Upp