Annorlunda arbetsdag

13 grader kallt i Alingsås på morgonen. Isande kallt när jag cyklade till stationen. Såg en kille som cyklade utan mössa i mörkret. På perrongen var det färre människor än vanligt. Roligt att träffa arbetskamraterna igen. H.M. kom och klappade mig på axeln, lite osvenskt och överraskande.
-Ska du skaffa skägg? frågade jag eftersom han hade kraftig skäggväxt.
-Nä, jag har bara glömt att raka mig. Jag har haft mustasch en gång för sjutton år sedan och det trivdes jag inte alls med, sa H.
  Sedan satt jag bara och plockade kort fram till tolv då vi slutade för dagen.
Åt en Pizza slice på stationen.

Hemma packade jag min gymväska och begav mig till Sportlife. Det var ingen jag kände där. Det var inte mer folk än att jag kunde köra hela programmet jag brukar för bröst och ovansidan på benen. Det var ett gäng ungdomar där, men dem har jag inte så mycket gemensamt med.

Efteråt gick jag till Ica och handlade mat. Köpte bruna nönor och bacon. Tänkte inte på att det osar när du steker bacon. Försökte vädra ut så mycket jag kunde innan Kristina kom hem. Klockan var halv åtta när hon kom.
-Vad gör du, steker du någor kalvkött eller? frågade Kristina.
-Nä, jag har ätit bruna bönor och fläsk, sa jag.
-Det luktar mer bacon i trappuppgången än vad det gör här inne... har du haft öppet i sovrumsdörren? Då kommer jag inte att kunna sova alls i natt.
Arbete | |
Upp