Den pratsamme mannen

Var på Ica och handlade på förmiddagen. Det gick gnska bra. Vek undan och stötte mig inte med någon tror jag. Annars trasslade jag med skanningen av diabilder.
 
Gick till gymmet  efter soppan till lunch. Det funkade ganska bra på gymmet. Pratade lite med en äldre man i omklädningsrummet.
-Jag brukade simma på Valhallabadet i Göteborg, sa mannen, jag brukade äta en kötbullesmörgås och dricka en pilsner där.
-Ja, jag simmade där förr, och de har ett gym också. Tränade någon månad där för flera år sedan, sa jag.
-Jag är från Göteborg. Född i Mashugget och uppväxt i Majorna.... Kännder u till Osborn och Beda? Frågade främlingen.
-Ja.
-Det var Osborn som simmade i Valhallabadet och så kom vakten och sa att "det får du inte göra här". Då sa Osborn: "Men det är äl inget konstigt att pinka i vattnet det gör var och varannan människa?" "Ja men inte från trampolinen tio meter upp", sa vaktmästaren då.
Vi fortsatte prata lite 0m bilar eftersom han varit bilhandlare.


Gym på Jewel of the seas
På gymmet på Jewel of the Seas
Semesterliv | |
Upp