Siam Reap i Kambodja 1995

På morgonen har jag skannat diabilder igen. Jag får ta det stegvis eftersom det tar en väldans tid och ibland strejkar skannern. Idag på morgonen skannade jag bilder från Prah Kahn, Pre Rap, Pallay Prah, Ta Prohm, Neak Pean, Angkor Thom och Phnom Bakemy. De här templen i djungeln gjorde ett oerhört intryck på mig så jag tog mängder av bilder. Försökte sälja en artikel, men det gick inte så bra. 1995 var det inte läge att resa till Kambodja eftersom stridigheterna med Röda Khmererna inte var slut. Det var inte så mycket folk som reste till Kambodja då. Eftersom mitt vikariat på ekonomiska biblioteket var slut så tog jag ett Aeroflotplan till Bangkok och sedan Phnom Penh och sedan båt till Siam Reap.


Ta Prohm
Jag tror det här är templet Prah Kahn. Här och var höll murarna på att rasa samman och det stod varningsskyltar. Ibland stod det varningsskyltar för att det fanns landminor nedgrävda.

Pre Rap

Tror detta är templet Pre Rap. Det är inte bara Ankor Wat som ligger gömd inne i djungeln.

Ankor Thom
Elefantterassen vid Angkor Thom och Bayon. Här vände jag faktiskt när jag blev visad av tre grabbar in i en lång gång där de skulle visa mig den sovande Buddhan. Jag kom längre och längre in i en grottan och jag visste inte var jag var. Tänk om jag blivit rånad inne i grottan?

tjurritt
Vattenbufflar syntes ofta längs vägarna.

Bayon
Munkar vid Phnom Bakeng. Tyckte de slet hela tiden.

Souvenirförsäljare
Souvenirförsäljare vid Bayon nära Angkor Thom.

Elefantterassen
Elefantterassen vid Angkor Thom

Fantastiska minnen. Jag kommer väl aldrig dit igen.

Jorden runt | |
Upp