Utflykt till Hjälmareds folkhögskola

I början på veckan ringde några grannar och undrade om jag inte ville följa med på Folkpartiets möte på Hjälmareds Folkhögskola på lördagen? Eu-parlamentariken Olle Schmidt skulle föreläsa.

Olle Schmidt

 



Olle Schmidt

   Där var fullt av människor jag inte kände och jag kände mig som ett nervknippe bland alla
främlingar. När Olle Schmidt började tala rycktes jag med av hans intressanta föreläsning om finanskris och utvidgning av EU. Han var för en utvidgning av EU men han nämnde att det var stora skillnader i medlemmars BNP. Stora skillnader mellan till exempel Bulgarien och Luxemburg. Han nämnde att språket var viktigt för det är en bärare av människors identitet. Han var orolig för en utarmning av Svenska Språket.
   Han pratade också om finanskrisen och att allt började med Lehman Brothers konkurs. Om inte folk direkt hade börjat ta ut alla sina pengar hade inte krisen blivit så stor. Han nämnde också att Euron har visat sig stark under finanskrisen. Varför Danska kronan är så stark beror på att den är knuten till Euron.

  Det var en lång föreläsning men så småningom blev det lunch. Till vänster om mig satt riksdagskvinnan Anita Brodén och mitt emot mig en man jag inte minns namnet på men som varit bibliotekschef i Alingsås. Jag visste inte att Anita Brodén var riksdagskvinna utan jag började babbla om att det var bra att det var ett nytt gym i centrala Alingsås.


The Allman Brothers band - In memory of Elizabeth Reed
Fritid | |
#1 - - Gösta lindborg:

Josef K var ju också en främling när han kom till greveskapet och herr Greve West- Wests slott.

#2 - - Derek:

Möte med en folkpartist? Lät du honom

smaka på arbetarnäven?

#3 - - Klas:

Ha-ha- Den var bra Derek!

Upp