Såphalt på cykelbanan

Ett tjockt lager med is hade frusit på och lagt sig över cykelbanan och gångbanan. Kristina ringde hem till mig fem minter innan jag skulle gå och bad mig stanna hemma eftersom det var såphalt hela vägen till stationen. Jag tog emellertid cykeln, men jag gick halva vägen. Det värsta var egentligen alla hjulspår som frusit, om mina hjul fastnade i dem skulle jag inte kunna hålla balansen.

Pratade lite med men vän och arbetskamrat, Jelena, från Haga på morgonen. Idag jobbade jag på våning ett till fem på förmiddagen och våning sex till nio på eftermiddagen. Det var travar med böcker som plockades fram på plan fem. I huvudsak var det böcker som skickades till andra enheter. Innan jag gick sa jag till min chef att jag kunde tänka mig att arbeta på Studietorget i Haga. Inga böcker längre bara databassökningar. Det blir helt annorlunda mot hur det var förr.

De hade inte gjort mycket åt vägen under dagen. Det var fortfarande slirigt när jag cyklade till Ica för att handla för helgen.

The Men They Couldnt Hang
Arbete | |
Upp