En positiv vecka

Har försökt at trappa ner på bloggandet ungefär som en spelberoende försöker sluta med att spela.  Men det har hänt en del positiva saker.

Veckan har varit ganska bra. Var hos tandläkaren i tisdags.  hos tandläkaren och jag hade inga hål. Kostade över 700 kronor för att ta bort tandsten, men jag har gått hos tandläkaren i många år och tycker han är bra. Jag gick direkt till Mandarin och åt en sötsliskig portion med friterad kyckling och kopplade av med lite kinesisk relaxmusik. Där var bara jag och två söta tjejer.

Min trevlige kollega Fredrik hade med sig sin bebis en dag. En ett par månader rundkindad flicka som mest räckte ut tungan åt folk. På torsdagen gick jag bredvid honom på de knepiga våningarna fyra och fem b. De är inte uppställda på nummer som de nyare böckerna. Här är det gamla böcker som är uppställda på ort, land eller företag. Böckerna är uppställda som gångar och jag som är ny får titta på en karta först för att kunna lokalisera mig till var boken eller böckerna dinns. Jag är inte så ung längre, det känns som jag som jag hela livet får vara ny i en arbetsuppgift. Klingers trävarubutik, på skärgårdsbåt, bussförare, skötare, sedan utbildning och sedan hoppat runt på en massa bibliotekariearbeten. Sedan pratade Fredrik och jag lite musik, jag är ju tjugo år äldre än honom.
-Har du hört Neil Young. Den bästa konserten jag hört är nog Neil Young .
med Nils Lofgren 1982. Det var tungt.
-Nä, men har du hört när Megadeath spelar Anarchy in the UK, .

Falköping
Jag som tonåring på 70-talet bredvid min skivsamling i Falköping.
Jag kanske lyssnar på Sparks eller Pink Floyd. Minns att min kompis
A.B. tappade ut högtalarna från takfönstret. Då tyckte väl jag/han alla
grannar skulle lyssna på musiken jag gillade.


På fredags morgonen när jag satt ensam i ett hörn på kontorslandskapet och drog kort hände något som gladde mig mycket. Kan verka fjuttigt men det kändes bra. Jag tror han är den nye personalansvarige han kom gåendes i mörkret och så sa han "hallå Klas". Han kände alltså till mitt namn. Jag blev till på något vis bekräftad.

Igår innan jag skulle gå hem höll jag på att bli kvar i en kulvert. Vi har ett rum med okatalogiserat långt in i en kulvert under jorden. Jag skulle gå dit och ställa upp en knytfoliant om företaget Huskvarna. Det gick jag tillslut att komma in trots att nyckeln kärvade. Det tar drygt fem minuter att gå i de slingriga kulvertarna att gå dit. Men när jag när jag skulle tillbaka gick det inte att öppna dörren. Jag fick helt enkelt gå tillbaka och se om någon dörr ledde ut någonstans. Efter att ha promenerat en stund låste jag upp en dörr som ledde ut till ljus. Efter att ha gått en trappa upp och hörde röster befann jag mig rätt var det var i studentmatsalen!
Hagabiblioteket
Jag står i lånedisken i Hagabiblioteket, biblioteket som är rivet.
Arbete | |
Upp