Dela Lipinskaja på Liseberg

Hade rörposten på morgonen. Gick ganska fort att skicka iväg beställningarna.

Eftersom jag hade lite tid innan rasten så gick jag till en ledig dator och sorterade Lisebergsprogram från 1946.
Sorterar lisebergshäften. 1946 stod det så här om sångerskan Dela Lipinskaja . "Ni bara måste höra Lipinskaja, Ni måste se Lipinskaja! Redan entrén är en sensation." (Dagens program 1946 s. 6) Hon måste ha varit en fantastisk artist. Senare såg jag att Edith Piaf sjöng på Liseberg 1947.

   Efter lunch hämtade jag böcker från plan ett till nio. Längst ner i plan ett till två känns en foft av gammalt papper.


Tog friskvårdstimme efter jobbet. Det gick ganska bra att träna bröstet. Det två sossarna, gymmets Pigge och Gnidde, var där också. Hörde att de pratade om Zlatan och Barcelona. När jag gick stod de utanför gymmet och pratade om fotboll och rökte var sin cigarrett. Den ljuse av dem tittade på min slitna damcykel.


Arbete | |
Upp