Avspärrat runt Svenska mässan

När jag väntade på spårvagnen för att åka hem idag vid fyratiden var det flera polisbilar, ambulans och brandkår utanför svenska Mässan i Göteborg. När jag kom hem läste jag på Gp:s nätupplaga att någon tänker hoppa från taket på höghuset.

En varm och solig sommardag. Läste några sidor i "Shantaram" på tåget hem.

Idag har jag mest suttit och dragit bokkort. Körde bort en bokvagn till Okat långt borta i en kulvert. En vagn med sorterade Lisebergsprogram från 40-talet.

Var för trött för att blogga i går. Jag hade Rörpostutskick på förmiddagen och det gick inte så bra. Skickade beställningar som skulle till Humfack (långt bort i en kulvert) till 5b och foliantbeställningar som skulle till plan 1 (underjorden) i hus A. Folianter alltså höga böcker eller häften ungefär som A4. Allt gammalt finskt ska till humfack. Fast egentligen är det ju lärorikt att göra fel, det finns ingenting som sitter så bra i huvudet som de gångerna jag gjort misstag. 

(Efter fyra timmar såg jag inget mer i nätupplagan på GP så då gav väl mannen som tänkte hoppa upp.)
   
Arbete | |
Upp