Plockade blåbär på semestern

Sov till sju på den första semesterdagen. Gjorde frukost och lyssnade på Vivaldi på morgonen.

Efter lunch tog Kristina och jag bilen ut på landsbygden. På fikarasten igår hade jag pratat med kollegan Reine om att jag tänkte åka ut till Brobacka och plocka bär. Han sa då att där inte fanns några bär. I stället nämnde han en massa andra ställen. Vi hade ju ingen aning om vad Ljurhalla låg egentligen, men Kristina tyckte sig minnas att hon sett en skylt som det stod Ljurhalla på när vi åkt till Falköping. Vi åkte in på en liten smal väg, när jag ställde bilen hade jag egentligen ingen aning om var vi var. Efter att ha gått en bit in i skogen hittade vi emellertid massor av små blåbär. I två timmar plockade vi så mycket vi kunde. Det blev en frisk och nyttig första semesterdag.
  
Semesterliv | |
Upp