Tränar på semestern

Spelade två gamla LP-skivor med the Stranglers igår. Det kanske inte var bra för jag sov oroligt. Lyssnade på "No more heroes". Lyssnade på dem på 70- och 80-talet, nu tycker jag nog det är bra men jag blir lite för rastlös av musiken. Det var när jag bläddrade bland vinylskiv Idag som jag hittade en gammal punkskiva med the Stranglers. Nej, istället satte jag på skivan Pastoralsvit av Lars Erik Larsson och kyrkomusik av Antonio Vivaldi . Vacker kontemplativ musik.
 
Tog en runda på gymmet också. Tränade bland annatr rygg och axlar. När jag gick var det inte en människa där.
-Hå-hå-hå... det var skrot över hela gården...
Däremot var det två gråhåriga herrar som samtalade i omklädningsrummet. De pratade om att det är så skräpigt på många ställen.
-Ska ut och kampa... Ödeshög har en bra kamping där det är gott om plats.
Gubbarna som jag inte kände igen hälsade när de gick.

Nu har jag ätit en blåbärspaj som min underbara fru har bakat.

Semesterliv | |
Upp