Det mörka rummet

När jag slår upp "publishme.se" i Google står det välkommen att starta en egen blogg" och det låter trevligt och upplyftande. 

Sov bra på natten, somnade till och med en halvtimme efter Kristina gått upp klockan halv fem. Tycker synd om henne som måste byta i Falköping på hemvägen.
   Tåget var I tid. Satt i samma vagn som "Stolpas", det vill säga en herre som jag en gång i tiden gick på lågstadiet med. Han hade sin militärkeps på sig och han skrev med sina oljiga fingrar på sin oljiga dator. Hann precis hoppa på linje tretton.

   Var med Hans i b-huset på förmiddagen. Hade problem med en gammal enografitidskrift. Lunch åt jag på Mandarin för att få lite lugn och ro. Servitrisen, eller Porslinsansiktet, som Gösta kallar henne, log så rart.
   På eftermiddagen var jag i b-huset igen. Fick en beställning till humfack. Det är ett dystert rum långt inne i en kulvert. Jag har aldrig varit där, bara gläntat på dörren en gång för att se hur det ökända humfack såg ut. Det är ökänt för att det är svårt att hitta bland nöckerna där. Där finns gamla böcker på grekiska, latin, ryska med mera. Jag skulle hämta en bok av Cornelius Tacitus från 1600-talet. Jag gick bet på det och fick hämta Ingemar.


  På tåget hem läste jag "Herodotos historia", har återupptagit läsandet av den eftersom jag är klar med Barack Obamas självbiografi.


  Tränade på gymmet efter jobbet. Hade verkligen ingen lust att gå först, men när jag väl var där gick det bra. Det blir som ett spel när det är mycket folk och jag måste passa på att göra övningarna när någon maskin är ledig.

Bibliotek | |
Upp