Resan till Delfi

Kristina tyckte det var fånigt av mig att ligga sömnlös på natten och oroa mig. Hon har så rätt det tjänar ingenting till. Kan oroa sig hur mycket som helst men det förändrar ingenting. Ingemar skrev ett trevligt inlägg i Facebook och Gösta ett bra om trummisar. Det blir ju ingen skillnad fast du ältar tankar om och om igen. Det som sker det sker. Konstruktiv planering är i och för sig något annat.

  Själv cyklade jag och köpte fisk. Det var ett härligt soligt väder. Efter en runda på gymmet så cyklade jag hem och började skanna gamla bilder från tiden jag tågluffade i början på 80-talet. Har alltid varit intresserad av att se andra kulturer. På den tiden hade jag en liten Olympus och diabilderna blev ganska små i halvformat.
    Delfi är en helgedom, ett tempel, som ligger 500 meter över havet på berget Parnassos. Jag tog en bussfärd som tog ett par timmar på smala krokiga vägar. Vid Apollontemplet fanns oraklet Pythia som inandades ångor och kunde spå in i framtiden.

delfi
Delfi i Grekland 1982. Minns att det var svårt att hitta rätt buss eftersom jag inte kunde Grekiska.

apollontemplet
Från helgedomen i Delfi 1982
Jorden runt | |
Upp