Bakad potatis på Rosteriet

Torsdag 6/3-09
På förmiddagen var jag och hämtade böcker i de gamla samlingarna. Fick en gammal Tacitus på latin igen långt inne i en kulvert i humfack. Anna-Maria var min ciceron i de gamla bokmagasinen.

  På eftermiddagen skickade jag iväg beställningar i rörposten och hämtade sedan böckerna och lade dem som skulle vara kvar på biblioteket, och högen för fjärrlån och sedan i lådor för sådana som skulle skickas till institutioner. E.H. var min ciceron här.

7/3-09
   Missade precis tvåan. En spårvagn nummer ett ställde sig mitt över spåret så jag inte kunde passera spåret. När jag väntade på hållplatsen kom en stupfull ung man och vacklade över spåret, trodde han skulle trilla. Han tuggade på en bulle under tiden som han vinglade bort mot buss nummer 17.

På förmiddagen var jag inhoppare i bokmagasinet för personen som skulle varit på våningarna 1 til fem var sjuk. 
E.H. bjöd på fredagsfika. Det var 16 personer vid bordet. Han hade bjudit Anna Maria och Inger också.

Jag berättade för E.H. att jag nästan somnade på tåget nät jag läste Herodotos historia. Då berättade språkgeniet Erik att han läste boken på grekiska.
Bibliotek | |
Upp