Regn och minnen från Moon Hill

Innan vi lade oss igår såg vi på Utrikeskorrespondenten av Hichcock. Under dagen har det regnat ymnigt. Då och då har det varit snöblandat.
  Har suttit inne och skannat och skrivit. Det är ganska roligt att återuppliva gamla minnen. Det blir nog inte mer sådana här långresor. Kristina vill bara resa i Europa. Det finns mycket att se i Europa. Jag minns att Moon Hill som jag beskriver nedan var den vackraste platsen jag sett. Men nu har jag sett Torne Träsk också och Torne  Träsk är en fantastiskt vacker sjö.
   Min gode vän Hans, den pensionerade bibliotekarien från Gävle ringde på morgonen. Kanske hälsar på honom när vi har semester?
 


Under dagen har jag fortsatt skanna bilder från Kambodja och Kina. I Kina cyklade jag bland annat till Moon Hill.

moon hillk

Tidigt en morgon tog jag och några tillfälliga kamrater en cykeltur från Yangshou till Moon Hill. Det var en säregen upplevelse att klättre upp på Moon Hill och se utsikten över alla sockertoppsberg som sträckte upp sig så långt ögat nådde.
moon hill 
Efter besöket på Moon Hill tog vi först en båttur på en flod och sedan fortsatte vi att cykla längs ett jordbrukslandskap. Vid Moon Hill minns jag att vi stannade till vid en gård och bad en kvinna skriva en vägbeskrivning på kinesiska. Jag minns att när vi visade lappen med de kinesiska tecknen för bönder vi mötte började de bara skratta. 
Jorden runt | |
Upp