När jag var Rörpostmästare

Det var tio grader kallt på morgonen när jag drog upp persiennen. Hälsade på några vänner vars mor bor i området där jag bor. Grannen Bo var på tåget också. Han hade kört upp en lastbil till Norrtälje igår men var nu tillbaka.

På jobbet var jag på plan ett till fem. Hämtade 14 böcker på plan fem, nio folianter på plan två och två på plan fyra. Ja vad ska jag göra av mitt liv egentligen? "Alpin teknik och metodik" hette en gammal foliant jag tog fram på plan två. "Aspekter av och perspektiv på normer" hette en jag tog fram på plan fem.

Igår var det riktigt roligt när jag var Rörpostmästare med E.H.Det gick riktigt bra att skicka ut beställningarna till bokvåningarna. Beställningar som kommer från institutionerna och från en annan skrivare kommer fjärrlån långväga ifrån och en del kommer från närbelägna städer som Falköping.



På onsdagseftermiddagen var jag bokinsättare i öppna magasinet. Jag ersatte Turbo Reine. Han sorterar böckerna så snabbt att du nästan inte ser händerna, har lagt märke till att han inte bara sorterar i SAB-uppställningen utan även de efterföljande síffrorna. Såg att Turbo Reine satt upp 88 böcker på plan 6b, på eftermiddagen ställde jag upp 103. Men det är ju inte färdigt med det, det är ju plan fem A och sex A också. Jag var nära att inte hinna 5 A eftersom det kom många studenter som inte kunde hitta sina böcker så jag var tvungen att gå och leta rätt på dem åt dem.

När jag kom hem scannade jag lite bilder från Akropolis i Aten och en från Mykene. Tittade lite på bilderna från Delfi. Grekland är ett fint och intressant land.
Arbete | |
Upp