Nya tider

På jobbet igår var jag två timmar på förmiddagen och två timmar på eftermiddagen och städade undan gamla broschyrer som bara blivit slängda på ett bord. Några hade legat där i tio år. En gammal tysk rapport skulle varit på plan 2 A. Där fans gamla sladdriga program från Göteborgs Poesifestival från 80-talet. Där fanns program för Liseberg, Backateatern, Stockholmsoperan. Allt hade legat på en bänk huller om buller i åratal. Okat är alltså okatalogiserat material som ingen kan hitta, bara gissa att det finns där.
  Den sista timmen sysslade jag bara med att dra kort från katalogen innan 1958. 

  När jag kom hem åt jag fisksoppa till middag. Sedan satte jag mig att scanna gamla bilder. De sista från Grekland, sedan kom jag in på lite bilder från tidigt 80-tal. Bilder på mina systersöner. Visst är det roligt med barn. Under tiden som jag scannade lyssnade jag på slutet av "Flickan som lekte med elden". Jag hade glömt bort att Stieg Larssons "Luftslottet som sprängdes" tar staffettpinnen direkt efter "Flickan som lekte med elden".


En solig och vårlik dag. Fick en ganska trevlig sammanfattning från min chef om vårt planeringssamtal. Annars har jag bara gått och satt in böcker idag. Pratade med en chef under lunchen. Nu blir det Haga igen snart. Där kommer inte att finnas några böcker och ingen utlåning. Där finns bara datorer för brukarna. Det kommer bara att vara en personal där. Ja vilken skillnad mot förr. Jag har skrivit lite om den gamla tiden i den här bloggen.

Efter jobbet hade jag ett uppiggande pass på gymmet. Tränade rrygg och axlar. Det var fullt med folk där men det gick ganska bra ändå.

johan
Min systerson Johan 1985.

johan
Johan i brassetröja. för för ungefär 25 år sedan. Nu förtiden läser han design.
Arbete | |
#1 - - bengt:

Johan påpekar att det inte är 25 år sedan, inte riktigt än. Han har nu kommit hem från "reklamresan".

Upp