Vandring bland bergsstammar i Thailand

Tänkte avsluta söndagens skanning med något trevligt. Jag minns att när jag vandrade under regnperioden i tennisskor var det inte så roligt då, men efteråt är det trevliga minnen. Trors att fötterna var som ballonger när jag kom tillbaka till Chiang Mai så var promenaden ett minne för livet. Jag kan rekommendera en utflykt till norra Thailand också och kanske besöka bergsstammarna. Nu skulle jag aldrig klara att vandra ett par dagar i den oländiga tärrengen.

Lahu stammen
Har för mig arr det är Karen stammens by vi kom fram till. Jag har för mig att det var där vi övernattade.

lahu-ungdomar
Finklädda pojkar från Lahu stammen

Joseph Haydn - Cellokonsert
Kvinna från Akha-stammen. Jag tycker de verkar bli glada när de ser något nytt.
Thailand har mer fantastiska ställen att besöka en Phuket badstränderna i Siambukten.

Jorden runt | |
Upp