Rena rama labyrinten

Hörde en Rödhake i buskarna när jag cyklade i duggregnet till stationen. På tåget satt jag och lyssnade på Svensk Maffia.

På jobbet arbetade jag på våningarna 4b-6b. Det är lite knepigt att hitta ibland för många beställningar är fotograferade från en kortkatalog. 
 
  På eftermiddagen pratade jag med en kollega om att det finns många böcker jag ville läsa men inte hinner.
-När jag började här skrev jag en massa lappar med namn på alla böcker jag skulle vilja läsa. Men de är så ofantligt många böcker, sa han.
-Ja, jag får slå upp en sida och läsa några rader.
På eftermiddagen hämtade jag fram en broschyr om Jehovas vittnen. "Kristus kom inte i oktober 1914 i "synlig gestalt" som Russell förutspådde", stod det i mitten av häftet om Jehovas Vittne.

Tog spårvagn nummer fyra till stationen. Tre tjoande fyllisar skränade bakom mig.
-Vill du köpa en "Faktum", skrålade en rödbrusig man bakom mig.
-Vad fin i håret åklagaren var idag, sa hans kompisar åt honom och skrattade.
Så hivade en av dem fram en systemkasse med öl.
-Jag har köpt det i baren längst bak, sa han de tydligen kallade åklagaren till mig.

Jag hann gott och väl med lokaltåget så jag kom i god tid till gymmet. Det var inte så mycket folk så det gick bra att träna bröst och ben. kände igen många som tränade, men ingen jag pratade med.
  Hemma satte jag på en gammal skiva med Greg Kihn.


Våren av Antonio Vivaldi
Bibliotek | |
Upp