Juridikkurs på förmiddagen och Haga på eftermiddagen

Var lite orolig hur pusselbitarna skulle gå ihop idag. Kortdragning på förmiddagen samtidigt som jag hade två timmars kurs i Riksdagstryck på Ekonomiska biblioteket på förmiddagen. Skulle jag åka först till Centralbiblioteket innan nio och dra några kort? Eller skulle jag åka direkt till Ekonomiska? Jag valde att åka först till Centralbiblioteket först. Åkte med Jelena till ekonomiska. Det var en riktigt bra föreläsning i hur lagar kommer till.

Grunden till lagstiftningskedjan:
* Regeringen tar intiativ. Regeringen tillsätter en kommitté inför en lagändring eller en ny lag.
* Riksdagen beslutar.
* Regeringen verkställer.
 Hela kedjan finns på riksdagens webbsida.

Mycket går att hitta i Lagrummet.se eller Riksdagens webbsida.

Jag tittade på alla studenterna som satt längs ett långbord på övervåningen. På deras kollegieblock syntes bara evationer och matematiska uträkningar. Det såg spännande ut och jag blev avundsjuk på dem för att inte jag var smart nog att kunna räkna på det viset.

Solen sken och det var vackert väder och jag följde med några gamla arbetskamrater till kinarestaurangen Tai Shanghai. Vi satt ute och jag åt två smårätter.

På eftermiddagen satt jag och övade på några sökfrågor vi fått på förmiddagen.
Hagabiblioteket | |
Upp