Ljusglimtar

Det regnade kallt när jag cyklade till stationen. Hämtade böcker från övervåningarna idag på förmiddagen. Statsbibliotek i Lerum och Munkedal fjärrlånade. Roligt att pappa Fredrik var tillbaka från KTB.
  Ska försöka vara positiv i den här bloggen. Det är små detaljer som sprider ljus i tillvaron. På hemvägen igår hade Grekiska turistbyrån ställt en vagn på Drottningtorget för att göra reklam för detta fina landet. Jag tog en broschyr och i den kunde jag läsa att varje ö har en egen webbsida. Till exempel www.skiathos.gr.
   Var på gymmet igår. En herre jag brukar hälsa på skämtade och låtsades lägga på en extra vikt på benpressen. Jag blev ställd och visste inte vad jag skulle säga. Mumlade något om att det nog skulle bli för tungt.

Idag har jag bara ställt upp böcker. Först på plan sex till nio och sedan som insättare i öppet magasin. 

En gråhårig man med kärra kom och tittade på böckerna jag höll på att ställa upp. Han har letar förut på mina vagnar och sagt att det är fest när han får titta på böckerna. Sedan går han vidare till en hylla som jag placerat en inbunden tidskrift som skulle till 6A.
-Jag har lagt den där för den ska till en annan våning, sa jag.
-Det är en gammal Paletten, den är helt annorlunda än den nya Paletten, sa han.

På hemvägen lyssnade jag på boken "Svensk Maffia". Skrämmande med de här kriminella MC-gängen.
Bibliotek | |
Upp