Om boken Shantaram

För en vecka sedan tänkte jag sluta blogga, men det är svårt. Jag läser en ny bok nu som verkar riktigt bra. Den heter Shantaram och är skriven av Gregory David Roberts. En man som råkar ut för både det ena och det andra under hans resa i Indien. Spännande att läsa hur det här ska sluta:
"But even as fugitive, writing was still a daily custom and part of my instinctual routine. Even there, in Leopold´s, my pockets were full of notes, scribbled onto napkins recepits, and scraps of paper. I never stopped writing. It was what I did, no matter where I was or how my circumstances changed. One of the reasons I remember those early Bombay Months so well is that, whenever I was alone I wrote about those new friends and the conversations we shared. And writing was one of the things that saved me." (Shantaram av Gregory David Roberts s. 43)

På förmiddagen var jag och hämtade böcker på 5 och 4 B. Det var någon som beställt massor av gamla poesiböcker från 17- och 1800-talet. Jag blev så trött att jag på lunch gick ner till restaurang Mandarin och åt friterad kyckling och en coca cola. Tog en friskvårdstimme. Det var fullt med folk på gymmet, men det gick ganska bra.

handboll
I söndags hade vi varit på Liseberg. När vi kom hem hamnade vi mitt i festyran då handbollsstjärnorna kom tillbaka till Alingsås efter att ha tagit SM-guld.
Böcker | |
Upp