Om en recension av Joyce Carol Oates

Läste Björn Gunnarssons intressanta recension av Joyce Carol Oates dagböcker. När jag läser recensionen tänker jag lite på en del bloggning. "Hennes avsikter med att börja skriva dagbok 1971 var att få en 'förvaringsplats för upplevelser och anteckningar om skrivandet, men inte ett ställe där andra förtalades'." (GP 22 maj 2009 s. 70)
  Hela recensionen av Joyce Carol Oates Dagböcker var fängslande. Att skriva recensioner tycker jag är svårt. "Att skriva dagbok är antitesen till att skriva för andra, hävdar Oates. Hon omfamnar dessutom idén att dagboken står närmast det mest autentiska jaget." (GP 22 maj 2009 s. 70)
   Jag har läst en bok av Oates om att skriva och den var mycket bra. Tror jag ska fortsätta läsa böcker av henne. Hon är väldigt produktiv, hon har skrivit 50 böcker.
Böcker | |
Upp