Sightseeing genom Göteborg

Somnade på tåget, hann bara ögna igenom Metro. När jag gick av hjälpte jag en flicka med en resväska. Den var hemskt tung, det var som hon fyllt hela väskan med böcker?

  Hämtade beställningar från bottenvåningarna på morgonen. Så fort jag visar mig i öppna magasinet kommer människor som vill ha hjälp. En äldre grågårig herre som bröt något undrade var Be fanns. Han berättade att han för några år sedan fick panik för han kunde inte hitta var han hade ställt sin väska.

På hemvägen tog jag bussen. Jag lyckades hinna med buss 711 så jag fick lite sightseeing genom stan. Vid Kungsportsplatsen satt några människor på marken. Såg på några banderoller att de utövade Falun Gong. Jag gillar att åka buss i stan om det är en bra busschaufför.

tulpaner på liseberg
Tulpaner på Liseberg. Bilden tagen i söndags

Pendling | |
Upp