Att vara tonåring i Falköping

Sitter och scannar många bilder från Falköping. En sådan här mulen dag kan jag passa på att hämta några bilder från Falköping på 1970-talet.

cykel på bil
Min klasskamrat Anders (1) cyklar på sin bil. Han var tidigt en affärsman och köpte och sålde bland annat bilar. Den här fina bilen minns jag att han körde till skroten. Jag tror bilden är tagen 1977.

chopper
Min klasskamrat Anders (1) chopper. Någon motorcykel hade aldrig jag. Jag var med en gång till knutteklubben, men där fick jag inte vara. Jag hade ju bara en lite monark moppe.

västerås
Här lyfter Anders (1) ur min väska. Här är vi i Västerås. På bilden också en tjej som Anders (1) med väskan hade ett kort förhållande med. Varken Anders eller Anders gick vidare på gymnasiet. Båda startade egna företag och sist jag hörde något från dem så arbetade de med samma företag.

tågolycka
I gymnasiet fick jag nya vänner. Kim bodde i Broddetorp och håller numer på med något datorsystem.

Klas i Falköping
Här sitter jag hemma med en skiva av Bob Marley i knät. Varken punk eller reggaemusik var populärt i Falköping bland mina klasskamrater. Hårdrock, som Budgie eller rock n' roll, här med Bill Haley  skulle det vara, musik som kunde spelas i raggarbilarna. Skivan Exodus med Bob Marley hade jag köpt begagnad på Fälts antikvariat.

 

 

Minnen | |
#1 - - Anonym:

Hörde på hårdrockkursen att riff på gitarren är mycket viktigt- tas även upp av basen, och det hör man ju verkligen här. Budgie mycket svängande och medryckande musik, tack. Är det en tjej som sjunger?

#2 - - Klas:

Budgie är tre killar från Wales. Jag tycker nästan de låter häftigare nu än på 70-talet. Kompisarna lyssnade på Budgie och Deep Purple. På den tiden lyssnade jag nog mer på David Bowie och Roxy Music. Nu när jag lyssnar på Budgie tycker jag det är riktigt bra.

Upp