Trettio år sedan jag tog studenten

Idag har det varit mulet. Innan jag gjorde frukost skrev jag lite i en annan blogg om klassisk musik på . Har mest varit inne och scannat samtidigt som jag lyssnat på Anna Janssons bok "Först när givaren är dör. Det är tusentals bilder att systematisera och hålla reda på. Tycker boken är ganska bra. Känns okej att lyssna på den efter efter Rooslund & Hellströms djupa Finnegans hämnd.

studenten 1979
(foto Lars Petersson)
1979 på torget i Falköping. Min kamrat Kim och jag skulle åka till Karlsborg och göra värnplikten efter skolan. Sedan flyttade Kim till Stockholm och jag till Göteborg. När jag fyllde 50 kom Kim och hans familj hela vägen från Stockholm på mitt kalas.
på logementet(foto Björngren)
Sitter på logementet på F6 när jag gjorde lumpen.


Var lite dåsig igår när jag körde till Norsesund och firade min systersons 21:årsdag. Även ifall han är en vuxen man nu är det en väldigt trevlig tradition. Varken Kristina eller faster Kerstin kör så det blev jag som fick köra. Jag hade tagit svininfluensavaccin och blev lite vimmelkantig dagen efter.

 

 

Fritid | |
Upp