Gamla bilder från Haga

Mörkt och regn när jag cyklade till stationen. Började med att hämta böcker på plan sex till nio. Det känns ganska bra att vistas bland böcker. Då och då ser någon intressant bok. 
   På eftermiddagen ställde jag upp böcker. Efter att ha gått runt i någon timme och är tillbaka vid ursprungsplatsen ligger där lika många böcker till.
   På gymmet hälsar jag på fler och fler. Rygg, axlar, biceps och balans.

   Under en rast pratade vi lite om bilderna i bloggen från gamla Göteborg. Inte hade jag någon aningom att mina gamla bilder från Haga. Jag minns när jag stod i en källare och framkallade svartvita bilder. Det var svårt att sluta belysa, framkalla, fixa, skölja och torka. Kommer väl aldrig att göta det igen under mitt liv?

Göteborg 1979
Östra Hagaskolan 1979.

Haga i Göteborg 1979
Gick in på en gård med målningar i Haga. Boken "Freak" om Freddie Wadling beskrivs gamla Haga en hel del.

gård i Haga
Det här är från den tiden då jag gick omkring i Haga och forograferade. Här en stol som står på en rivningstomt.
Arbete | |
Upp