Svensk Författningssamling är inte Riksdagstryck

Regn och mörker när jag cyklade till stationen. Såg inte den Svarta Prutgåsen, trots att jag vet att flera sett den spatsera i mörkret. Tåget var fullt till sista plats. Fick lyfta upp en väska och en kasse på hatthyllan för att få en plats. En flicka sov tungt samtidigt som hon hade hörlurar på sig.

   På arbetet drog jag kort i ett par timmar. Blev färdig med en låda.
-Är det säkert att du vill låna Yoijimbo? frågade Hans.
-Ja visst. Är den seg och tråkig?
-En timma och 45 minuter tror jag.
-Tror jag tycker bättre om Pang i bygget? sa jag.

Det ösregnade när jag gick ner till Studietorget i Haga. Det läckte in i skorna som om jag gått barfota.
  
   Under de timmarna jag satt i Haga frös jag något fruktansvärt om mina fötter. Blöta strumpor och blöta skor. När det bara var någon minut innan stängning kom en professor från Statsvetenskapliga ner.
-Har nu gammalt Riksdagstryck här, frågade han.
Blir genast nervös.
-Nej, vi har inte så gammalt här, sa jag.
Vi går längs väggen med böcker.
-Vi har Svensk Författningssamling som är gammal, sa jag.
-Men det är inte Riksdagstryck, sa professorn.
Nä, nä, efter att ha suttit och frusit om fötterna hela eftermiddagen så var jag inte så skärpt.

Tittade lite på min första hemsida . Den var förfärligt omogen. Var tvungen att ta bort lite. Men den visar ju lite på hur jag levde förr så jag låter den vara kvar.

nya zeeland
foto Kim Spolén
Så här såg jag ut på 70-talet. Militärskjorta, keps och grekiskt halsband.

Pendling | |
#1 - - Anonym:

Tänker på "För full hals" när jag ser detta foto.

#2 - - Klas:

Halsbamdet måste ha varit från någon affär där de sålde krimskrams i Falköping, för jag hade inte varit i gREKLAND 1978

Upp