Tåg och buss-minnen

En förskräckligt lat och lugn Lördag. Skrev snabbt in ett inlägg i min blogg om klassisk musik . Cyklade till gymmet på morgonen. Lördagspasset är härligt för det är mest medelålders gubbar som jag som tränar. Tränade rygg och axlar. 
   Efter gymmet cyklade jag direkt rill Ica och köpte juice och fisk. Hamnade i en kassakö med en ny flicka i kassan. (Men det är ju helt klart att det inte är lätt att vara ny. Jag minns när jag var ny bussförare och hamnade på tvärs med 40-bussen över Eklandagatan. Jag missade att jag skulle ta till vänster vid Bergsprängaregatan och upp på Victor Rydbergsgatan.)
   Hela eftermiddagen scannade jag gamla bilder. Det är rätt spännande att få dem i olika filer och sortera dem.

falköping
Tågolycka vid Floby station på väg till Falköping från Göteborg 1977.

 

Minnen | |
Upp