När jag träffade Cecilia Malmström

Det var ett par år sedan kollegan Dick och jag flanerade utanför gamla Hagabiblioteket med en sedan flera år pensionerad kollega. Plötsligt möter vi Cecilia Malmström i poppiga, färgglada kläder.
-Hej Cecilia... har du träffat Klas? Han är en snäll kille.
-Nej det har jag inte gjort, sa Cecilia med ett leende.
-Har du Klas träffat Cecilia? frågar min kollega.
-Nej, jag har väl hälsat en gång på ett politikermöte... men hon minns ju inte mig förstås? stammade jag.
-Klas är jättetrevlig, sa min kollega.
-Men lägg av nu, skrattade Cecilia Malmström.
Dick och jag fortsatte vår promenad någonstans. Sannolikt till Sociologiska institutionen?

Det var på Hagabiblioteket jag började med Blogg.se. Vi fick en uppgift att skriva om en dag på vårt arbete. Jag tyckte det var synd att bara skriva om en dag.
Minnen | |
Upp