Nyttigt att cykla

Lång kall dag. Tåget var sent. Det märks när några är borta. Det kom drösvis med beställningar till gamla samlingen i B-huset. En beställning borta i kulverten till Hum.fak. En indisk roman som verkade intressant. Jag hann inte göra allt jag skulle där.
Ska jag ta influensavaccinspruta nu eller ej? I december gör jag det med jobbet. 

   Hälsade på en kraftig, trevlig iranier på gymmet. Men han är inte så säker på språket.
-Tränar balansen nu, sa jag.
-Det är bra, det är bra... sa han.
-Det blir ett kort pass för låset till cykeln har gått i baklås.
-Det är bra att cykla, nyttigt att skjuta ifrån.
Det gick sådär att träna. Tänk om jag inte skulle få upp låset till cykeln?

Jag kom hem samtidigt som Kristina.
-Det är lilllördag idag, så då tar jag en glass...
-Men det är onsdag som är lillördag, idag är det tisdag. Men du äter glass varje dag. 356 dagar om året, sa Kristina.
Tänk att jag kunde missta mit så. Ville väl muntra upp mig efter en jobbig dag. Min farfars far dog i diabetes.

farmor och jag
Jag och min farmor Elsa går och funderar på sakernas tillstånd.



   

 

 

Gymmet | |
Upp