Slut på svininfluensavaccin

Var rörpostmästare på förmiddagen. Det gick väl sådär, jag skickade några beställningar till 8a som skulle till 5a väst. På eftermiddagen hade jag hämtning och uppsättning på plan 1a till 5a. Jag hann faktiskt innan jag åkte till Alingsås. En vänlig kollega hade sett på internet var jag kunde vaccinera mig och vilka tider jag kunde vaccinera mig på. Eftersom jag tillhör en prioriterad riskgrupp tyckte de att jag skulle skynda mig. Speciellt Kristina säger hela tiden att jag måste vaccinera mig mot svininfluensan.
   På tåget till Sörhaga vårdcentral träffade jag en trevlig gymkompis. Hon var klar för dagen på sitt jobb på SKF. Hon berättade vad hon gjorde men jag minns inte riktigt? Det var något tekniskt, projektering och montering av kullager.
   Nåja, jag cyklade snabbt till vårdcentralen. Utanför på dörren var det klistrat en lapp "VACCIN SLUT" fullt med folk satt det där. De satt som packade sillar i trappor, på pinnstolar och på golv.
-Vaccinet är slut... det finns inget mer... du får komma tillbaka någon annan dag, sa en man med myndig stämma och ett Rödakorsetemblem på kavajslaget.
  Ja de kunde väl ha börjat med att ändra på hemsidan. Det stod ju bevisligen fel på hela sidan. Det var mycket irriterande och jag som hade fått gå tidigare från jobbet.

Falköping
Kristina tycker ibland jag tycker jag stökigt hemma. Men det är inget mot hur stökigt jag hade det i Falköping. Här jag 18 år och sitter utanför mitt rum. Tycker mig se boken "Biljard klocka halv tio" på det runda bordet. Jag ser också tröjan "Pinball Wizzard" och en bild på Pete Townsend ovanför min säng. Jag tror inte jag kom igenom "Biljard klockan halv tio". Jag hade läst "Katarina Blums förlorade heder", "En Clowns åsikter" och några till av Henrich Böll men "Biljar klockan halv tio var trögare.

 

Pendling | |
#1 - - Anonym:

Stämmningsfylld bild.

Upp