Tycker om Dan Browns böcker.

Idag var det inget regn, men för att inte råka ut för att gå med blöta fötter hade jag regnkappa och gummiskor.

På jobbet skickade jag ut beställningar från Rörposten. Det känns märkligt att skicka beställningar till olika våningar. Sedan måste jag lita på att någon hämtar dem så jag kan gå till en bokhiss, hämta böckerna. Sedan lassar jag dem på en vagn och kör dem till olika ställen. Många kommer till fjärrlåneavdelningen, en del placerar jag i lådorna för filialerna, eller helt enkelt lägger dem på en vagn för uppsättning till dem som hämtar böckerna på biblioteket.

  På vägen hem lyssnade jag på Dan Browns "Den förlorade symbolen" på min mp3-spelare. Jag är mycket förtjust i Den Browns böcker. De griper tag direkt och jag vill nästan inte sluta. På tåg lutar jag mig gärna tillbaka och lyssnar på en uppläst bok. Den här blandningen av fantasi och verklighet engagerar mig.

   Men nu ska jag se på Halv åtta hos mig så jag kan berätta för Kristina vad det blev för mat idag?
Bibliotek | |
#1 - - Anonym:

Är det författaren till Da Vinci- koden? Såg hans böcker i en låda på Willys Casch.

#2 - - Klas:

Det stämmer, det var han som skrev Da Vinci-koden. Jag älskar den här blandningen av äventyrsfantasier och historia.

Upp