Archimedes i kulverten

Nollgradigt när jag tog cykeln till stationen på morgonen. Hade min varma mössa som jag köpte i New York förra året. Kristina tycker är för ful för att använda bland folk. Den är grön, har ylleskärm och lock för öronen.

Tåget var en kvart sent. Det stod tio minuter på spåret vid Floda. Det var ett lasttåg som fått stopp vid Lerum så det var enkelspårigt.

Jobbade bara halvdag idag. Hade 4-6b. Ett par gånger tog jag upp fel psykologibok från 6b.    Hade en bok att hämta Hum.fak långt borta i en kulvert. Mötte två trevliga städerskor på vägen tillbaka. Det var inte så svårt för det fanns inte så många med Archimedes.
   Det var väl två jag gick bet på och fick fråga mig fram. Hist Allm allm var en. Den stod på Hist allm och Historia på plan fyra och så var det en gammal barnbok som stod längst in på plan fyra.

Slutade redan vid tolv. Tog en grillad korv på stationen till lunch. Lyssnade på Roslund & Hellströms bok "Edward Finnegans upprättelse". Jo, jag har återupptagit lyssnandet på den. Den är ganska brs att ha om tåget står stilla någonstans. 
   Annars är det vackert med alla gula och röda löven på hösten.

  Hemma försökte jag rippa några skivor, men min Iriver clic mp3 flash verkar ha gått sönder. Men min gamla mp3 spelare med hårddisk går bra fortfarande.
Pendling | |
Upp