Joggade i regn

Regnade på morgonen. Kristina gick upp klockan sex och gick ut och sprang några kilometer. Jag satte igång datorn och läste om Lissabonfördraget på dn.se. Sedan gjorde jag frukost. Kokade två ägg, bredde två mackor, hällde upp apelsin- och morotsyoghurt och tog ett glas juice. När Kristina kom hem var hon våt som en tångruska.
   Efter frukosten läste jag lite i "Att våga hoppas" av Barack Obama. Den är positiv så den känns bra att läsa på morgonen. Sedan ringde Gösta. Jag pratade mycket om "Flickan som lekte med elden".
-Och Paolo Roberto är med här också... och Lisbeth Salanders halvbror Ronald Niedermann är med.
-Nu har du snart berättat hela filmen så då behöver han inte se filmen, hör jag Kristina muttra från köket.
-Och så åker Lisbeth Salander motorcykel också, sa jag.

   Gösta hade varit ute på restaurang Whoopsi Daisy igår och lät trött. Själv blev jag uttråkad när jag såg på "Här är ditt liv" efter vi varit på bio. Tror till och med jag somnade på slutet av teve-programmet. Nu ska jag fortsätta med "Att våga hoppas".

kassandras dator
En bild från september 2009. Sitter vid datorn för hotellets gäster på hotell Kassandra bay på Skiathos. Tangenterna hängde sig och det fanns inte å, ä, och ö. Men det fanns i alla fall en dator.

 


  

Fritid | |
Upp