Tåget stod stilla

-Tåget stod stilla på spåret ett par sekunder, detta innebär att jag kommer att missa tvåans spårvagn och då förlorar jag flexminuter på jobbet, sa jag till min pendlarkompis Berit. Hon tog det emellertid lugnt för hon har fler spårvagnar som alternativ bort till Järntorget.
  Jag var ändå först på katalogavdelningen och jag kunde börja dra kort. Jag satt tyst så gott som hela dagen och räknade en och en halv låda kort.
-Ska du med på skaldjursmiddagen nästa fredag? frågade jag Hans som sitter nära.
-Nä jag ska gå på fotboll. Jag ska se Gais mot Malmö ff.
Jag kom inte på någonting att säga.
-Sten Pålsson är bra, sa jag men Hans sa ingenting.

Kristina kom sent idag. Hon hade haft undervisning på eftermiddagen och det drog över, men alla var nöjda. Nu ska jag gå och se vad min underbara fru gör?

Kristina på biblioteket
Kristina på sitt jobb

 

Bibliotek | |
Upp