Höstpromenad i Alingsås

På eftermiddagen tog jag en promenad i det vackra höstvädret. Sol och färggranna löv. Jag hade med mig kameran som jag fått av Kristina i födelsedagspresent.

gerdsken badplats
En av alla bryggorna ner till Gerdsken.

änder som badar
För änderna är det inte för kallt att bada i alla fall.

höstlöv
Torra löv på en badbrygga över en skylt där det står att du inte får dyka från bryggan.

Gerdsken och höstfärger
En badstrand vid Gerdsken i mitten av oktober.

På förmiddagen var jag inspirerad av filmen Julia & Julie som jag såg igå och som handlade en hel del om bloggning. Jag pysslade lite med min blogg om klassisk musik. Och så var förmiddagen till ända. Efter laxen till lunch tog jag en liten promenad. Sedan gick nästan hela eftermiddagen till att ladda ner bilder. När jag skulle ladda ner programmet för nedladdning stod det bara att det var för dålig upplösning på Kristinas stationära dator så jag fick byta till en annan bärbar som inte nådde det trådlösa nätverket just nu osv. Så där gick eftermiddagen. Ibland känner jag för att lyssna på Captain Beefheart i stället för Beethoven.


 

Fritid | |
Upp