Krabba och havskräftor

På förmiddagen på biblioteket hade jag framplockning och uppställning i hus b, det vill säga gamla samlingar som är uppställda lite annorlunda. Plocka fram många som står på Acta och göteborgstidningar från 1700-talet. Lunch åt jag på kinarestaurangen Mandarin. Jag äter för snabbt så jag blir bullrig i magen. På eftermiddagen hade jag framplockning långt upp i A-huset. Det är lättare att hitta där för böckerna står oftare på nummer. Det gick ganska fort så jag gick bort till b-huset. Där stod E.H. och funderade på varför det var streck under både upphovsman och titel? När det är ett streck under så ska oftast boken vara uppställd där. Det var understruket både på titeln Alexander Setin och författren Sellin.

   På kvällen var det middag på Kurs och Tidningsbiblioteket. Två stora kärl med räkor, krabbor och havskräftor bars in. Sedan gick alla 30 personerna och tog vad de ville ha.
   Det var riktigt trevligt. Jag satt bredvid min kollega Fredrik som är pappaledig. Jag blev kanske lite flamsig men jag blev glad över att träffa Fredrik. Pratade lite med mina bordsgrannar om Twitter, Facebook och Bloggning. Det var bara jag som höll på med allt det där. Jag sade väl att jag inte höll på med Twitter och Facebook och jag var tyst när de pratade om bloggning .

krabbmiddag
Äter krabbtallrik på restaurang Strandkanten på Nordkoster sommaren 2009

Arbete | |
Upp