Vanligt med Rörpost

På tåget pratade jag med min pendlarkompis Berit. Hon berättade att de även hade rörpost på företaget Elof Hansson. 

  På morgonen hade jag utskick av beställningar med rörposten. Det var 70 beställningar när jag kom dit, en timme senare var det ännu fler fjärrlånebeställningar att skicka. Tyvärr kom en del öm upp till plan nio i slutna magasinet.
   Jo, det är många som läser här, det är studenter och forskare. Böcker skickas till olika filijaler och fjärrlånen skickas i hela Sverige och ibland även till utlandet. Här måste de böckerna som studenterna vill ha vara möjliga att få. Det gäller att ställa upp inkomande böcker så snabbt som möjligt så de blir tillgängliga. Skulle de inte ställas upp skulle det bli som om det varit strömlöst på stationen och inga tåg kan gå.

På lunchen pratade vi lite om gym. Någon undrade hur du tränar axlar. En hantel i var arm och dra axlarna uppåt fem gånger och åtta till tolv repitioner. Hantelpress över huvudet eller dra upp skivstång mot hakan går också bra. Såg Jim i Facebook, men jag ska inte höra av mig, han verkar ha ett nytt ordentligt liv med barn, fru och villa och en frisyr anständig människa.

På vägen hem gav jag några kronor till mannen som spelade trumpet på Drottningtorget. Han är väldigt bra, han spelade nästan som Freddie Hubbard.


Arbete | |
Upp