Borde ha letat mer på biblioteket när jag skrev uppsats

Rader av kompakthyllor och kompakthyllor i trånga pappersdoftande lokaler. Storgården. En bok om ett hem av Karl Erik Forslund hette en bok jag tog fram som jag genast blev nyfiken på. Utländska biografier, juridik, geografi, filosofi och psykologi i stora salar. Ställde upp flera böcker av Gustaf Fröding som handlade om Geografi.
   Det var en bloggkurs på jobbet,men jag avbokade den. Det kan dra ut på tiden om jag hämtar böcker i B-huset. Nu fungerade det ganska bra idag, men det kunde jag inte veta innan?

   Åt lunch på Kinarestaurangen Mandarin. Tre män som arbetade på Universeum satt och åt framför mig. De hade tydligen haft ett möte om vad de skulle köpa för nya djur?
-Någon föreslog flodhästar och jättesködpaddor, sa ed man som såg ut som Nick Cave.
-Folk vill ha ovanliga fåglar, men det skulle vara bättre att ha vanliga fåglar som folk kan se när de går i naturen, sa en annan man.
Det tog lite tid på Mandarin för det kom in sex kvinnor som skulle äta precis när jag skulle gå. Jag förlorade fem flexminuter.

-Han sa att han brukade läsa Prins Valiant när han var ung, läste du den? frågade jag en kollega.
-Nej, det var för mycket text och för få pratbubblor...


Bibliotek | |
Upp