Den nye skolvaktmästaren

Steg upp klockan halv sju. Satte mig och snyggade till mitt CV, eller meritförteckning, om jag skulle behöva det någon gång. Cyklade och slängde skräp föråtervinning. Fortsatte till Göteborgsfiskarna utanför Ica och köpte Kummel och lax.
Tittade någon minut på tv fyra nyheter sedan cyklade jag till Sportlife gym.

Det blev en ganska trevlig träning av ben, balans och bröst. Att träna balansen på en planka med kula under känns ungefär som att åka utförsskidor. Gymmets Pigge och Gnidde var där och de började inte prata om dittan och dattan förrän när de nästan var klara.
-Jag jobbar som vaktmästare på skola och det är väl bra. Men man får så många frågor. tjugo trettio frågor om dan om samma sak. När jag står och gräver frågar de "vad gör du?", "jag gräver", svarar jag. Åååh... vad trött jag blir ibland", sa Pigge.
   Gnidde jobbar med något i Norge, men har svensk lön i Norge.

Gersken på hösten 2009
Badbrygga vid Gerdsken hösten 2009


Chi-Lites - Power to the People. En favoritfunklåt som jag köpte som singel för en krona på Fälts antikvariat i Falköping i början av 70-talet. På Fälts antikvariat hängde jag och spisade musik i stället för att läsa läxor som jag borde gjort.
Fritid | |
Upp